پایگاه علمی روانشناختی ذهنیت

تست آنلاین افسردگی

تست آنلاین افسردگی

افسردگی چیست ؟
علائم ونشانه های افسردگی کدامند ؟
چرا ما افسرده میشویم ؟
ایا افسردگی قابل درمان است ؟
من چقدر افسردگی دارم ؟

افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات روانشناختی و روانپزشکی است که شاید بیشترین مراجعه به کلینک های روانشناسی و روانپزشکی باشد که ما به شما کمک میکنم تا با تست آنلاین افسردگی در سایت ذهنیت یک ارزیابی نسبتا خوبی از خودتان داشه باشید  . در واقع افسردگی را سرماخوردگی روان آدمی میداند و هرکسی ممکن است حداقل یک دوره افسردگی را تجربه کرده باشد . ولی در عین حال افسردگی میتواند یکی از زمین گیر کننده ترین مشکلات آدمی باشد که با آن روبه رو میشود و حتی از آن آگاه نباشد .

افراد به دلایلی مختلفی ممکن است علایم افسردگی را تجربه کنند مانند بحران های عاطفی و یا مشکلات اقتصادی یا مسائل ان چنینی . افراد افسرده افککار منفی زیادی را تجربه میکنند که همین افکار یکی از مهم ترین دلایل بروز افسردگی یا حداقل تداوم افسردگی میشود . بنابراین هسته اصلی افسردگی وجود افکار و باور های منفی نسبت به خودش و همچنین نسبت به آینده و همچنین نسبت به محیط و دیگران است که باعث کج خلقی ها و بدبینی ها و نامیدی ها است . و وقتی ذهنیت فرد تغییر کند و مانند گذشته گردد این مشکل بطور خود کار حل خواهد شد .

اما نکته اینجاست که افراد افسرده نسبت به افکار خود  و تاثیری که بر رویشان میگذارد آگاهی ندارند که این از ماهیت خود افسردگی است . در یانجاست که روانشناسان و مشاوران میتوانند به آنها کمک کنند . نمونه های از این افکار از این قبیل است که من آدم بی ارزشی هستم . آدم دوست داشتنی نیستم  . همه چی باید فراهم باشد تا من موفق باشم وگرنه موفق نمیشوم و….. . که البته افراد افسرده دلایل خودشان هم می آورند که به خودشان ثابت کنند درست دارند فکر میکنند و افکار منفی شان کاملا منطقی است  . اما  نتیجه این تلاش چه خواهد بود ؟ چه کسی ضرر خواهد کرد ؟ این همه تلاش برای افکار منفی به کجا منتهی خواهد شد ؟ وبرای ما چه فایده ای دارد ؟

علایم و نشانه های افسردگی کدامند ؟

کاهش خُلق
بی لذذتی از فعالیت های گذشته
مشکلاتی در درخواب
تغییراتی در اشتها
مشکل در تمزکز و حافظه
ضعف و خستگی مداوم
بیقراری
افکار منفی
بدبینی نسبت به خود و دیگران و آینده
دست کم گرفتن توانایی خود در کنترل شرایط
فاجعه انگاری مشکلات
داشتن نگاه آسیب پذیری و حساس بودن
در حالت های شدید وجود افکار آسیب به خود
و…

اما با تمام این وجود افسردگی مشکل بسیار شایعی بوده و ما به شما کمک میکنیم با تست آنلاین افسردگی در سایت ذهنیت بتوانید خودتان را ارزیابی کنید که بدانید آیا لازم است به روانشناس مراجعه کتید یا خیر ؟تست آنلاین افسردگی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید