پایگاه علمی روانشناختی ذهنیت

زندگی نامه زیگموند فروید

در این مقاله برای  شما همراهان عزیز زندگی نامه زیگموند فروید  بنیانگذار و پدر علم روانکاوی را برای شما عزیزان آماده کرده ایم و از منابع و رفرنس های معتبر استفاده کرده ایم و میتوانید به آن استناد کنید .

زندگی نامه زیگموند فروید (1856-1939) :

زیگموند فروید در ششم ماه مارس یا مه 1856 به دنیا آمد که البته بین محققان بر سر این موضوع اختلافاتی نیز وجود دارد .همچنین زیگموند فروید متولد شهر فریبرگ مورای است .که اکنون آنرا جز جمهوری چک میشناسند البته وقتی زیگموند فروید 3ساله بود از  فریبراگ به لایپیزیک و از آنجا به وین مهاجرت کردند و بمدت 80 سال در آنجا اقامت کردند  . فروید دارای 7 خواهر برادر تنی و 2 ناتنی بنام فیلیپ و امانوئل بود .

خصوصیات زیگموند فروید :

وی آدمی جدی و اهل علم بود وروابط صمیمانه با خواهر بردار خود نداشت ولی با مادرش ارتباط خوبی داشت که برای همین گفته بود رابطه مادر پسر عالی ترین روابط انسانی است (فروید 1933/1964)

زمانی که فروید 2 ساله بود که برادر 6 ماه اش به جولیوس از دنیا رفت . البته فروید نسبت به بردار کوچکتر خود احساس خصومت نیز داشت و آرزوی مرگ رو را نیز ناآگاهانه میکرد. هرچند بعد از مرگ برادرش دچار احساس عذذاب وجدان شد چون خود را عامل مرگ وی میدید ولی بعد ها که متوجه شد مرگ او بخاطر ارزوی او نبوده از این احساس منفی کاسته شد .

حرفه فروید :

فروید بخاطر علاقه به شناخت به ماهیت انسان به پزشکی مشغول شد که البته قصد طبابت نداشت و بیشتر کنکاوی در باره انسان او را به این رشته کشاند .

دین فروید :

وی در یک خانواده یهودی بدنیا آمده بود . و حتی بخاطر یهودی بودن و حمله نازی ها مجبور شد در سال 1938 به لندن مهاجرت کند و دتقریبا یکسال بعد به دلیل  سرطان سقف دهان که اورا بسیار اذیت میکرد و حتی به روایاتی تا آن موقع33 بار تحت عمل جراحی قرار گرفت بود . وی از پزشک خود بنام ماکس شور  خواست  که به زندگی او پایان دهد چون دیگر چیزی جز  عذاب برای او باقی نمانده است و دیگر زندگی برایش معنی ندارد .  وبه این ترتیب بود که در سن 84 سالگی در گذشت .  همچنین 3 روز پس از مرگش جسد او سوزانیده شد  و در یک گلدان قدیمی باستانی نگهداری میشد .

همکاری های فروید با دیگران :

او در سال 1885 به پاریس رفت و نزد ژان مارتین شارکو بمدت 4 ماه هیپنوتیزم را آموخت و از هیپنوتیزم برای درمان هیستری (  باعث عملکرد نادرست یا فلج بعضی اندام ها بدون وجود مشکل طبی در آن اندام ) استفاده کرد و از این طریق بود که  فروید متوجه شد نشانها های هیستری علت روانزاد و جنسی دارند .  همچنین از جوزف بروئر نیزتخلیه هیجانی یا کاتارسیس را آموخت که باعث حل مشکل هیستری میشد .  کم کم که تجربه فروید بیشتر میشد روش تداعی آزاد را کشف کرد که جایگزین هیچنوتیزم شد .

آثار زیگموند فروید :

تفسیر رویا

توتم و تابو

روانشناسی گروه و تحلیل من

تمدن و ملالت های ان

موسی و یکتا پرستی

آینده یک پندار

برسی رفتار های جنسی

آسیب شناسی زندگی روز مره

www.decorasee.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

سبد خرید